Najlepsze polskie 30′ zestaw III w Kinie Pod Baranami (MOS)

0
803

fot: źródło

Coraz głośniej jest o krótkich, polskich metrażach filmowych. I nic dziwnego – wcześniej niedoceniane, teraz (nareszcie) zwracają swoją uwagę! Jeśli nie wiecie, od czego zacząć krótkometrażówki – niezawodne Kino Pod Baranami przychodzi „z odsieczą” – przed Państwem, najlepsze polskie 30′!

Małopolski Ogród Sztuk – to tam obejrzycie te wspaniałe, acz krótkie, polskie filmy. Organizatorzy, czyli M2 Films i Kino Pod Baranami, wyszli naprzeciw oczekiwaniom miłośników kina i zapoczątkowali wspaniały cykl krótkometrażówek, które stają się coraz bardziej popularne i – co więcej – zyskują one pozytywny rozgłos! 

PS. Polskie krótkometrażówki, z każdym kolejnym miesiącem, wygrywają nagrody na najważniejszych festiwalach filmowych na całym świecie!

fot: źródło

Już 18, 19 i 20 września o godzinie 17:00, będziecie mieli okazję zobaczyć kilka „krótkich” perełek. Wystarczy, że przyjdziecie na Rajską 12, weźmiecie ze sobą uśmiech na twarzy…i tyle! Bezpłatnie, bez pobierania wejściówek – idziecie i rozkoszujecie się wspaniałym seansem. Wierzcie mi – warto!
#BaranyWogrodzie
Przeczytaj także: Schrony wojenne – przyjdź i zwiedzaj! Klik.

Organizatorzy, na temat programu, wypowiadają się w następujący sposób: „W programie dwa dokumenty i dwie fabuły. Zobaczymy szaloną opowieść o bardzo nietypowym domu wariatów z dużą dawką absurdu, czyli film „Atlas” Macieja Kawalskiego – aktorski popis Tomasza Kota i Mariana Opani; „Pars pro toto„, a w nim legendę polskiego kina, Jerzego Radziwiłowicza jako Zdzisława Beksińskiego w poruszającej historii nieoczekiwanej przyjaźni samotnego mistrza z młodą kobietą; jedyny polski dokument, który znalazł się w konkursie krótkich filmów na Sundance Film Festival 2018, czyli „Woltę” Moniki Koteckiej i Karoliny Poryzały, w której reżyserki zapraszają nas do świata młodych konnych gimnastyczek; oraz wywołującą na przemian łzy śmiechu i wzruszenia „Euforię” Natalii Pietsch – historię dwóch kobiet żyjących tą samą pasją, czyli przygotowywaniem swoich pudli do psich pokazów piękności.”

fot: źródło

  • Euforia„, reżyseria: Natalia Pietsch, czas trwania: 16 min.

Wywołująca na przemian łzy śmiechu i wzruszenia historia dwóch kobiet żyjących tą samą pasją: przygotowywaniem swoich pudli do psich pokazów piękności.

Doświadczona hodowczyni wprowadza młodą dziewczynę w świat wystaw psów rasowych. Kobiety próbują się zaprzyjaźnić, pomimo panującej w tym środowisku bezwzględnej rywalizacji.

fot: źródło

  • Wolta„, reżyseria: Monika Potecka, Karolina Poryzała, czas trwania: 14 min.

Jak to jest dorastać w ramach jednej z najtrudniejszych dyscyplin sportowych? Poruszający dokument o grupie młodych konnych gimnastyczek, który stał się sensacją festiwalu w Sundance.

Zuzia ma 12 lat i trenuje woltyżerkę. Ze względu na jej wiek i budowę podnoszą ją starsze, silniejsze koleżanki. Jest „górną”, czyli zwieńczeniem akrobatycznej piramidy. Kiedy rozpoczyna się nowy sezon, a razem z nim treningi, okazuje się, że figury z udziałem Zuzi nie mają już dawnej gracji i lekkości. Starsze zawodniczki przyznają, że dziewczynka urosła i nie dają już rady jej unieść. Staje się jasne, że jeśli Zuzia chce zostać w drużynie, będzie musiała znaleźć nową rolę w grupie.

fot: źródło

Przeczytaj także: Śladami Chopina na Majorce. Klik.

  • Pars pro toto„, reżyseria: Katarzyna Łęcka, czas trwania: 30 min.

Jerzy Radziwiłowicz jako Zdzisław Beksiński w poruszającym filmie o wyjątkowej przyjaźni, która rodzi się między samotnym mistrzem i młodą kobietą.

Po śmierci żony i jedynego syna starzejący się artysta, odcinając się od świata i ludzi, zamyka się w czterech ścianach i oddaje pracy. Jedynymi towarzyszami przeraźliwej samotności są nagrania bliskich, które mężczyzna ogląda podczas bezsennych nocy. Spoglądające ze wszystkich ścian postaci z jego obrazów to jedyni świadkowie twórczych zmagań. Kiedy choroba zmusi artystę do przyjęcia pomocy od równie jak on samotnej, młodej rehabilitantki, będzie to początek procesu, który obojgu da nadzieję.

fot: źródło

  • Atlas„, reżyseria: Maciej Kawalski, czas trwania: 28 min.

Marian Opania próbuje rozgryźć zagadkę Tomasza Kota w tej zabawnej, szalonej i wysmakowanej wizualnie opowieści z dużą dawką absurdu.

Do nieco szalonego szpitala psychiatrycznego przyjęty zostaje tajemniczy pacjent — nie odzywa się do nikogo i całymi dniami stoi z rękami w górze. Poza pseudonimem „Atlas” nie wiadomo o nim nic, a takie zagadki są intrygujące…

fot: źródło

Który seans najbardziej przypadł Wam do gustu? Ja już wiem, co wybiorę! 😉

Nie wiesz, jak ruszyć z biznesem? Dowiedz się! Kliknij tutaj: klik.